BACA DULU NI sebelum baca yang lain

[AMARAN]

Kalau anda seorang yang sukar untuk terima pandangan orang lain, dilarang sama sekali membaca blog ini. Mengapa? Karya-karya dalam blog ini mungkin bagi anda bersifat provokatif, belagak poyo, suka mengada-ngada.. atau mungkin tidak matang.. Well.. saya cuma budak kecik yang baru belajar menggunakan blog. Sebelum ni hidup di atas laut yang jauh dari internet. So, Mumayyiz dalam menulis. Tapi kalau masih berkeras nak baca.. baca je lah! Tapi please baca dengan rasa cinta dan toleransi dalam diri. Sentap atau tersinggung perasaan.. tanggung sendiri. Anda telah diberi amaran tentang risiko yang mungkin anda akan hadapi. Tu laaa ketegaq sangat.


"Sila ambil dan viralkan mana-mana karya di dalam blog ini yang anda rasakan ada jugalah gunanya(walaupun banyak yang tidak berguna) tanpa perlu meminta izin daripada saya. Semuanya daripada Allah juga. Tapi menarik juga sekiranya anda dapat meninggalkan link di manakah tercampaknya karya saya yang marhaen itu - atleast boleh bantu saya popular.. ngeh ngeh ngeh... Yalah, apa salahnya mahu menjejaki kasih karya yang sudah ditulis, di samping menambah kenalan baru bukan..? Senyum sambil membuat tanda aman." : ayat Inche Gabbana..


Kita punya cerita yang tersisa di hati

Bisikan kata yang enggan dilupakan.

Mungkin sekarang masih segar.

Cuma kelak waktu mereputkan minda.

Lantas kisah ini hanya menjadi alunan kenangan yang bisu.


DISKLEMER - Semua pandangan sendiri sahaja.

Tidak matang mungkin.

Cuma ini yang berkisar di minda.

Dan aku tidak ingin melupakan.

Mungkin anda punya cerita lain. Ini cerita aku.

Maaf jika ada yang tidak senang hati.

Berombak dada membacanya.

Tapi ini cerita aku. Berkenan? Silakan baca.

Tidak? Dijemput untuk tekan butang keluar.

June 18, 2013

hati bersabarlah...

duhai hati.. itu kata Diana Naim dalam lagunya selepas putus tunang dengan Mawi suatu ketika dahulu.. dan kini aku juga ingin berkata sedemikian..
duhai hati bersabarlah tatkala seluruh isi langit membenci mu.. sentiasalah pasrah jika segenap alam mencaci mu.. tetaplah pada jalanmu jika kau rasa kau menuju ke arah cahaya NYA.. tiada yang lebih sempurna selain mengharapkan keredhaan NYA...
seriously... aku kecik hati..memang sangat kecik2 hati... kepada awak.. aku just main2 je lah.. tidak pernah pun aku maksudkan macam tu... ok fine..   ==''
mungkin aku terlalu berlembut dengan korang.. aku rasa aku terlalu bertoleransi dengan korang...
dan kepada kau.. aku tidak pernah anggap kau racism okey... aku bersyukur kerana aku ada kawan macam kau... kerana kau banyak bagi nasihat dgn aku.. walau kadang2 aku rasa kau annoying..  =='' tapi salah ke bila aku cuba bergurau.. apasal kau touching sgt r??! aku x fahamlah... aku okey je klu kau bergurau walau kadang2 aku rasa menguji kesabaran ku.. aku just be cool... sebab aku tak nak putus sahabat...
susah sangat ke nak faham dengan perangai aku..? aku rasa aku sudah cukup faham dengan perangai korang.. seriously... aku sengaja acting like a kid sebab aku nak sembunyikan sakit hati yang kian membiak di hati.. mau saja rasanya aku jadi seperti Amar dalam novel Hipokrit...  jadi sinis dengan semua orang.. buat kerja sendiri2..
di bumi USM ni semuanya menggembirakan.. tetapi bertemu dengan orang-orang macam kalian..semuanya jadi suram.. menyesal rasanya aku kenal dengan korang..
andainya korang tau apa yang bersarang di hati ni.. rasa sayang terhadap kalian sehingga sayang itu melebihi rasa sayang terhadap kekasih hati... tapi apakan daya.. aku hanya mampu taip rasa hati di sini kerana aku tidak mampu untuk marah depan kalian..
ONCE I HURT..IT WILL LAST FOREVER 
 
 

No comments:

Post a Comment