BACA DULU NI sebelum baca yang lain

[AMARAN]

Kalau anda seorang yang sukar untuk terima pandangan orang lain, dilarang sama sekali membaca blog ini. Mengapa? Karya-karya dalam blog ini mungkin bagi anda bersifat provokatif, belagak poyo, suka mengada-ngada.. atau mungkin tidak matang.. Well.. saya cuma budak kecik yang baru belajar menggunakan blog. Sebelum ni hidup di atas laut yang jauh dari internet. So, Mumayyiz dalam menulis. Tapi kalau masih berkeras nak baca.. baca je lah! Tapi please baca dengan rasa cinta dan toleransi dalam diri. Sentap atau tersinggung perasaan.. tanggung sendiri. Anda telah diberi amaran tentang risiko yang mungkin anda akan hadapi. Tu laaa ketegaq sangat.


"Sila ambil dan viralkan mana-mana karya di dalam blog ini yang anda rasakan ada jugalah gunanya(walaupun banyak yang tidak berguna) tanpa perlu meminta izin daripada saya. Semuanya daripada Allah juga. Tapi menarik juga sekiranya anda dapat meninggalkan link di manakah tercampaknya karya saya yang marhaen itu - atleast boleh bantu saya popular.. ngeh ngeh ngeh... Yalah, apa salahnya mahu menjejaki kasih karya yang sudah ditulis, di samping menambah kenalan baru bukan..? Senyum sambil membuat tanda aman." : ayat Inche Gabbana..


Kita punya cerita yang tersisa di hati

Bisikan kata yang enggan dilupakan.

Mungkin sekarang masih segar.

Cuma kelak waktu mereputkan minda.

Lantas kisah ini hanya menjadi alunan kenangan yang bisu.


DISKLEMER - Semua pandangan sendiri sahaja.

Tidak matang mungkin.

Cuma ini yang berkisar di minda.

Dan aku tidak ingin melupakan.

Mungkin anda punya cerita lain. Ini cerita aku.

Maaf jika ada yang tidak senang hati.

Berombak dada membacanya.

Tapi ini cerita aku. Berkenan? Silakan baca.

Tidak? Dijemput untuk tekan butang keluar.

February 16, 2013

aku masih sayang...

aku masih sayang... inilah post tittle kali ini..... PERINGATAN...INI PANDANGAN SEORANG MAHASISWA YANG BARU SAHAJA BELAJAR BERTINGKAH... INI KISAH POLITIK

kita mulakan dengan post yg aku buat dalam facebook ku...
to UMNO-BeEnd yang disayangi..sedarkah anda bahawa anda sudah terlalu lama memperkotak-katikkan rakyat sabah?? sampai bilakah anda mengkhianati kepercayaan yang diberikan oleh rakyat sabah seperti kami ini? Adakah anda sedar..bahawa kami semakin bosan dengan suara2 anda yang hanya tahu menabur janji kosong...? Jika anda betul2 sayangi kami sebagai rakyat malaysia...buatlah perubahan...kalau tidak dapat mengotakan janji2..silakan keluar dari negeri kami..
sebenanrnya...sebelum menjejakkan kaki di bumi pembangkang ini... aku memang sudah lama memikirkan hal ini.. dan selepas menjejakkan kaki di sini...aku tidak menafikannya...aku semakin memikirkannya.,..  memikirkan nasib negeri yang jauh ketinggalan..dan membandingkannya dengan negeri-negeri di tanah semenanjung ini... aku rasa sungguh sedih... kasihan negeri aku... negeri yang bayak potensinya..tapi dieksploitasi..
bukan hendak memberontak... aku bersyukur dengan kepimpinan  sedia ada... sudah berzaman-zaman keamanan diberikan walaupun sekarang sudah mula goyah kelihatannya...
 aku masih sayang ngn BARISAN NASIONAL...
aku tidak tahu status quo pendana menteri sekarang... adakah dia betul2 di bawah telunjuk isterinya..(walau bayu berpuput mengatakan begitu...) aku kasihan dengan dia... kerana berdasarkan pemerhatian terhadap isu semasa... perdana menteri kita seperti tidak mampu berdiri sendiri.. tidak seperti TUN DR MAHATHIR.. diktator walau dikatakan... tapi itu lebih baik jika dibandingkan dengan kerbau yang dicucuk hidung.
aku masih sayang dengan perjuangan pejuang umno yang terdahulu.... tetapi... perjuangan ahli2nya sekarang seperti tenggelam dengan kemewahan dunia.... adakah kerana aku tinggal di kawasan pembangkang aku berfikir seperti ini???
 tidak..!!! aku sudah lama berfikir tentangnya...sebelum aku menjejakkan ke bumi penang ini... adakah pemimpin sekarang tergolong dalam pewaris Qarun?? yang hancur tenggelam bersama hartanya... dan adakah benar pemimpin parti pembangkang tergolong dalam pewaris kaum sadum yang terkubur bersama dosa-dosa mereka...??
 aku tidak suka dengan kekacauan politik yang berlaku sekarang... bagi aku..pemimpin sekarang perlu dipinda..tetapi tidak perlu dipindah..
jika pembangkang ambil alih...negara lebih terdedah kepada kekacauan.. parti pembangkah terdiri daripada dua parti melayu yang inginkan status perdana menteri..dan barisan nasional tidak akan berdiam diri jika putrajaya terlepas dari tangan mereka.. lebih banyak lagi kekacauan yang akan berlaku..
namun, adakah wajar terus dibiarkan  UMNO bermaharaja lela dengan kealpaan mereka sekarang...???  dan perlukah dibiarkan pembangkang terus berusaha menghasut rakyat supaya memberontak..menghapuskan mandat pemerintah yang dimiliki oleh barisan nasional lalu menggantikannya dengan mantan pemerintah?? silap siapakah kekacauan ini berlaku? adakah silap pemimpin terdahulu yang memulakan penyatuan sejak mulanya persekutuan malaysia...?

untuk pemimpin yang tercinta... tolonglah ubah tingkah anda.. rakyat semakin muak dengan propa semata-mata... anda ada autoriti untuk menyingkirkan mereka yang menjadi racun dalam parti anda.. jika anda sendiri yang menjadi racunnya... maka tinggalkanlah parti tersebut.. biarkan mereka yang menjadi penawar menerajuinya...

aku masih sayang BARISAN NASIONAL...
dan aku simpati dengan perdana menteri sekarang yang sering menjadi bahan ketawa para pembangkang dan penyokong mereka...




dear perdana menteri.. kuatkan hatimu... teguhkan pendirianmu... sesungguhnya Allah telah menurunkan kuasa untuk anda bersama-sama tanggungjawab... semakin besar kuasa yang dimiliki...semakin besar juga tanggungjawab yang dipikul....kurangkan hiburan..ALLAH tidak suka... lebihkanlah ibadah... jangan kerana 1 Malaysia, agama dipertaruhkan.. satu malaysia bukan sahaja diterjemahkan melalui lagu-lagu patriotik yang dijadikan halwa telinga.. Satu Malaysia tidak sepatutnya diluahkan melalui perhimpunan bersama belia lalu beramai-ramai menjerit dan melaungkan SATU MALAYSIA... tolong jangan jadikan Malaysia yang merupakan negara islam menjadi hub hiburan nusantara.... keuntungan bukan hanya dapat diperoleh melalui pintu dosa tersebut...ALLAH menyediakan banyak pintu pahala untuk mendapatkan keuntungan...
contohilah Rasulullah... memajukan negara semakin sukar jika dosa menjadi agendanya.. ALLAH akan merumitkannya tidak kira agama apa yang pemimpin tersebut anuti.. MALAYSIA...negara islam bukan sekadar pada nama... jadikanlah realiti 

No comments:

Post a Comment